Saturday, May 9, 2009

Semanis Bicara Seuntai Kata





Salam perkenalan dihulurkan buat teman-teman dan pembaca yang setia. Assalamualaikum pembuka bicara selaku muslim yang selalu inginkan kesejahteraan dan keselamatan yang berpanjangan serta limpah kurnia dari Allah swt. Selawat dan juga salam buat junjungan besar Rasulullah saw dan juga para ahlil bait, para sahabat baginda, muslimin dan juga muslimat.


Kemaafan dipinta dari hujung rambut sampai hujung kuku kaki seandainyaa apa yang akan dipaparkan menyentuh hati kalian. Bermula la coretan baru yang akan tertulis dalam memori ini untuk tatapan semua, baik dari segi rohani dan jasmani setiap insani. Di sini akan dipaparkan segala yang terbaik untuk dikongsi bersama sebagai pedoman dan azimat dalam melayari bahtera ranjau berduri dan cabang-cabang berliku bagi meraih redha Rabbul Izzati.


Bahtera perjalanan kita kadang-kadang terlalu sulit untuk dimengerti dengan akal yang sejengkal ini. Kita memerlukan pembimbing dan penunjuk jalan agar laluan yang akan kita lewati penuh dengan ketenangan dan kebahgiaan duniawi bahkan ukhrawi juga kita bakal perolehi insyaAllah, andai perjalanan kita di atas landasan mardhatillah. Itulah yang kita impikan kebahagiaan hakiki dan abadi selama menjadi insani di muka bumi ini.


Kadang-kadang dunia fantasi lebih hebat dari dunia reality, walaupun tak berpijak di bumi tapi lakarannya bisa mempengaruhi emosi. Hati-hati dengan serangan Yahudi. Hidup ini tak seindah mimpi, apa yang diingini terus terjadi, takkan senang nak jadi senang, kena tempuhi ujian dan onak duri dulu barulah mimpi jadi reality.



No comments:

Post a Comment