Tuesday, June 30, 2009

Bermula Imtihan



Esok bermulanya paper pertama bagi semesta genap secara rasmi yang tercatat dalam jadual akademik.


Segala persiapan menghadapi ujian telah diaturkan, senjata bagi menghadapi musuh dah disediakan, peluru untuk senjata dah di isi secukupnya..Cuma menunggu sasaran tiba, adakah tepat tembakan senjata mengena sasaran ataupun tidak.. wallahu a’lam.توكلت على الله. Belum cuba belum tahuu, yang pasti persediaan yang dilakukan itu mestilah yang terbaik..


pendek kata Tidak ada manusia yang hidup untuk gagal, tetapi tidak merancang adalah merancang untuk gagal”


Esok tajamkan mata pena anda, jangan tersilap konsep plak, jangan tajamkan mata melihat ke kiri ke kanan..INGAT, Allah Maha Mengetahui atas segalanya.


Jangan lupa juga slip SPP, KRS dan kartu mahasiswa.


Tak ada apa rasanya yang hendak disampaikan. Cuma pesanan ringkas dari seorang sahabat untuk temannya,


Kepada teman-teman seperjuangan ku sekalian, lakukan yang terbaik, jangan jadikan menciplak hak orang lain adalah alternatif untuk kita. Usahakanlah dari diri kita sendiri. Markah yang banyak bukan melambangkan kemenangan atau kejayaan kalau ianya hasil penipuan, buat apa kalau ianya bukan dari hasil usaha kita sendiri, tak berbaloi juga. Ingatlah hasil imtihan ni, kita akan bawa kemana saja selepas ni, bermula dari saat ini hinga ke hujung usia. Carilah keberkatan dan keredhaan Allah walau di manapun anda berada.


Sebelum masuk dewan peperiksaan tu, berdoalah dulu moga2 apa yang belajar dapat dimanfaat dan yang penting keberkatan yang akan kita perolehi. العلم ليس في الكتب ولكن في الصدور ..


Mek Abah doakan kejayaan anakmu di sini. Doa dan Restumu ku harapkan buat bekalan di kala ku tak berdaya buat sokongan di kala aku lemah..


Hanya pada Allah ku berserah dan kepada-Nya jualah ku kembali.. Amin Ya Rabbal ‘Alamin

وإلى الله ترجع الأمور

No comments:

Post a Comment