Sunday, February 7, 2010

Gotong Royang Mega “Gotroy Mega”

Bermula seawal pagi, boleh dikatakan selepas subuh terus bergerak ke destinasi, siapa-siapa yang terbangun lewat alamatnyee tak sempat gosok gigi dan makan roti laa dia..hehehhe..takde laa gurau jee..muslimat sini semuanya baik-baik dan tepati waktu..sentiasa bersedia..syabas betea syabas.. bermula dengan pembersihan bilik masing-masing, lepas tu akan menyusul proses pembersihan luar kawasan bilik terutama ruang tamu dan mushalla.


Bertemakan “Bedah Rumah” menjadi semangat bagi penghuni rumah untuk bekerja keras. Selaras dengan tema bedah rumah maka setiap sudut dan pelosok rumah mesti diselengggara dan diberesin sesuai dengan tema yang dibuat dan ia juga merupakan sebahagian dari kawsan rumah.


Riuh rendah kedengaran di setiap penjuru dan sudut, al-maklumlaa masing-masing punya peranan dan karekter tersendiri, pendek kata ramai orang banyak ragam, lain padang lain belalang, tak pernh buat kajian pun jenis2 belalang..cakap main belasah jee..maklum laaa, capet deh..cakap pun dh ikut suka..hehehehe :-)



Dari yang berselerak menjadi kemas tersusun rapi,


dari yang kotor menjadi bersih berseri,


dari yang berhabuk menjadi cantik semulajadi,


itulah berkat mufakat bersemi di hati.






Bersih dan cantik rumah kita...sebersih dan secantik penghuninya.. hehehe :-)




Jangan marah aaaaa penghuni vila 50...nati kena lelong kt pasar Rukoh..:-)

No comments:

Post a Comment