Sunday, December 6, 2009

Air Semakin Surut..

Syukur Alhmdulillah..pg ini air kelihatan dah semakin surut.

Setelah semalaman penghuni Vila 50 kerunsingan kerana hujan seharian turun tanpa henti-henti menyebabkan air di sekeliling rumah semakin naik. Begitu pantas, Air menjadi semakin banyak hinggakan anak tangga yang pertama sudah ditenggelami air.




Selang beberapa minit kemudian, lantai yang berada di pintu belakang sudah dinaiki air, tunggu masa dan ketika nk masuk dalam rumah je, walaupun tak dipelawa. Keadaan di ruang tamu menjadi riuh rendah seketika setelah air naik dengan sekelip mata.

Penghuni2 Vila 50 yang sngt prihatin dengan keadaan sekitar, mengemas sikit demi sikit barang2 untuk di letakkan di tempat yang lebih tinggi.

Menerjah plak ke ruang kamar, di setiap tepi2 tingkap ada bermacam2 binatang yang hinggap, mengayap, berjalan..fuh, sekali tengok mcm zoo penternakan binatang liar. Terkejutku seketika dengan tindakan ganas seekor siput yang berusaha memnjat tinggkap untuk masuk ke dalam kamar. Nasib laa my roommate nii seorng yang bleh dikatakan geliga juga laa..disuruhnya aku buat perahu kecil untuk siput tu..nasib laa aku nii jenis yang tak suka membantah, سمعنا وأطعنا ..tanpa melengahkn masa, pantas bergerak maka jadilah perhu kecil untuk si siput..






Selamat Tinggal siput, semoga selamat sampai ke destinasi yang di tuju..insyaAllah ada masa, ada ketika, diberi umur yang panjang bertemu lagi kita..:-) ni laa pertama kali menjadi mangsa bnjir untuk masa 1 hri..tak sampai 1 hari pun setengah hari je laa kot..:-)


"Jangan biarkan perahu hanyut tak ber'penghuni' nanti hanyutnya tidak singgah ke pelabuhan." (",)

5 comments:

  1. Bila lihat siput menaiki 'perahu', teringat kisah nabi Musa yang jua dihanyutkan ke laut semasa kecilnya hingga sampai ke pinggir istana Firaun..

    Agak-agaknya ke istana mana siput tu sampai?hu3.

    ReplyDelete
  2. kreatif, inovatif, lawaktif..
    pandai che buat perahu rupa2nya.. tringat zaman kecik2 dulu.. pasni ajar anak2 che pula buat perahu tu deh.. hehe.. perturun ilmu lah..
    :-)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. salsabila.

    silap taip plak td..sorry..

    siput tu akan smpai di Istana pohon pisang di belkng rumah..he6..

    jgn bmbng siput tu dh thuu selok belok kwasn rumh nii..
    pndai2lah ia jaga diri..:-)

    ReplyDelete
  5. marjaat85.

    alahai, ilmu pembuatan perhu tu tak perlu di ajar pndai sendri je dia..:-)
    silap2 anak2 kita yang ajar kita buat kapal selam,bkn stkt prahu..he6

    anak2 alaf moderen..insyaAllah :-)

    ReplyDelete